luni, 28 decembrie 2009

Gaurile de la IKEA


Va place IKEA, nu? Mobila, imbusurile, chiftelutele? Va zic eu, oglinda era sparta!
Ieri am fost convocat la montat mobila, adica un sifonier si un pat. Domnu' Sorin s-a mutat din garsoniera in doua camere. 250 de euro la Socului. Cand am ajuns la el acasa, juma' de treaba era facuta. Nu m-am suparat. Sifonierul, unul cu 3 usi, alb (de' IKEA), avea montat plafonul si compartimentele, mai era de pus o sina pe care sa culiseze usile, sa fie batut PFL-ul din spate, usile de montat samd. Cat de complicat sa fie sa montezi mobila de la IKEA? Normal ca e usor, totul suedez, bine gandit si bine pus la punct, piesele de care ai nevoie la indemana, imbusuri, surubele si mai ales GPS-ul IKEA, adica manualul de montare a mobilei.

Ma minunam la fiecare pas, cat de bine era explicat procesul, cat de logice pareau etapele, piesele erau ambalate pentru fiecare pas... totul deosebit. M-a cuprins spiritul Craciunului in timp ce ansamblam mobila IKEA. Ma simteam bine.

Am intors sifonierul ca sa batem PFL-ul, adica spatele sifonierului. Am pus prima bucata, am batut-o in cuie. A doua la fel. A treia nu s-a potrivit! Hmmmmm. Am tras noi putin de scheletul sifonierului, am impins placa de PFL, s-a curbat putin dar s-a asezat bine intr-un final. L-am ridicat si arata bine. Eram bucurosi. Am adus prima usa, am scos-o din ambalaj si ne-am apucat de montat rotitele. Rotitele avau sa culiseze pe sina de care v-am zis. Totul mergea bine, ca la carte, aproape ca incepusem sa vorbim suedeza.

Am montat prima usa, totul minunat, si ne-am apucat de-a doua. La putin timp insa am constatat ca imbusul nu prindea, adica nu se potrivea. Ne-am chinuit pe rand. Nu mergea. Am gasit si explicatia: IKEA a dat gresit gaurile! (asa credeam noi) Sorin a adus o bormasina si cu o miscare fina chirurgicala a executat o corectie astfel incat sa mearga imbusul. A suflat jumatatea de kg de rumegus si a incercat din nou. Acum a mers :) Spriritul si imbusul IKEA au invins. In timp ce infileta, surubul s-a incins rau de tot... In aer plutea neincrederea. Ceva nu era bine. Am tras aer in piept si fara ezitare am zis ca dezastrul a inceput de la PFL. L-am batut gresit! Parea incredibil pentru ca toti cei de fata am fost de acord ca IKEA a dat gresit gaurile. Nimic nu mai avea logica, manualul era inutit, imbusul se incingea, PFL-ul era stramb, usa nu se inchidea si nici de chiftelute nu mai aveam chef.

Ne-am gandit sa trecem peste etapa asta, sa montam ultima usa (cea cu oglinda) si sa vedem dupa aia ce facem. Am adus cutia, am desfacut-o si-am injurat in suedeza.

2 comentarii: