joi, 3 septembrie 2009

Servicii de Sanatate si Sociale

In urma cu doi ani, adica in 2007, tot cam pe vremea asta, am scris un eseu ca sa intru la master. Admiterea consta in depunerea unui eseu legat de domeniul serviciilor de sanatate si sociale, si in sustinerea unui interviu. Putin mai jos este un fragment din acel eseu, adica prima parte...si finalul. Enjoy!...DA! am intrat cu 10!

Servicii de Sanatate si Sociale
de Marian Ursan

Am dat de multe ori spaga la medici si asistente, insa cel mai simplu a fost cu portarii din spitale. Ei nu comenteaza si te tin minte data viitoare cand apelezi la bunavointa lor. Nu toti reusesc sa dea spaga atat de natural, va spun din experienta. Pe cat de penibil m-am simtit de fiecare data, pe atat de multumit am fost pentru ca am facut ce trebuia. Cel putin asa am crezut. Am asistat la multe situatii neplacute...oameni care credeau ca insulta medicu' daca ii ofera o "atentie", medici care asteptau "atentia" apartinatorilor...insa dorinta de a trece peste aceste momente, din ce-am observat eu, este in egala masura la ambele parti. E un lucru stanjenitor.

Din pacate actul medical este conditionat de spaga. Poate ca nu este atat de generalizat fenomenul, dar se intampla pentru ca am vazut. La fel am vazut cum primul lucru pe care il cere o asistenta unei persoane aflate intr-o situatie de urgenta medicala este…buletinul de identitate! Intr-o sectie de chirurgie, botoseii de plstic de unica folosita (d'aia ca la Muzeul Peles) s-au rupt de cate ori au fost folositi. Chiar si asa, lumea-i pune peste incaltaminte la misto. La fel am facut si eu. Ma mai deranjeaza cand trebuie sa-mi pun un halat pe umeri cand vizitez pe cineva la terapie intensiva. De multe ori halate sunt murdare, rupte si cred ca atunci cand nimeni din spital nu le mai doreste, ajung sa fie folosite pentru vizitatori. Problema nu este ca trebuie sa le porti, ingrijorarea mea este ce fel de profilaxie se realizeaza cu astfel de echipamente. Cum de stiu asa de multe? Pai am o familie cam mare si cu numeroase probleme medicale. Cativa au murit prin spitale (...)

Am certitudinea ca un manager in domeniul serviciilor de sanatate si sociale trebuie sa fie profesionist, bine pregatit si mandru de munca pe care o face. Este una deosebita.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu